راهکارهای پیشگیرانه مبارزه با فساد

اشتراک‌گذاری:

نوشته‌های اخیر

در این برنامه دلایل و ریشه‌های بروز فساد اقتصادی، تجربه‌های جهانی در ریشه‌کن کردن فساد و همچنین راهکارها و شیوه‌های مقابله با آنها در فضای اقتصادی بررسی شده است.

حسن فروزان‌فرد، رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد در اتاق بازرگانی تهران مهمان برنامه اکوگپ است.

او با تاکید بر اینکه در فضای شفاف زمینه‌ توسعه فساد فراهم نیست می‌گوید: شفافیت بستری است که زمینه دسترسی به اطلاعات را به گونه‌ای شایسته و بدون زحمت برای همه کسانی که نیازمند دسترسی به اطلاعات هستند، فراهم می‌کند.

فروزان‌فرد معتقد است اگر گروه‌های مختلف که در فضای کسب‌وکار هستند به اطلاعات صحیح دسترسی داشته باشند به اندازه خود می‌توانند در جلوگیری از ایجاد فساد نقش‌آفرین باشند و دستگاه‌های نظارتی حرفه‌ای و قوه قضاییه و رفتارهای آنها برای مقابله با اندک افرادی که در این فضای مساعد باز هم خطا می‌کنند کافی است.

رئیس کمیسیون حمایت قضایی و مبارزه با فساد در اتاق بازرگانی تهران تاکید دارد وقتی موقعیت‌های فساد بیش از اندازه تولید می‌شوند فساد هم بیشتر بازتولید خواهد شد.

به گفته او قانون مهم‌ترین پیش‌نیاز تضمین شفافیت است. اینگونه که در قانون باید المان‌های شفافیت و همچنین وظایف دستگاه‌های مختلف برای بیان واقعیت‌ها و در اختیار گذاشتن اطلاعات تعریف شده باشد.

مشابه این پست
Related

آیین پایانی سیزدهمین دوره جشنواره ملی بهره‌وری در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد

مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره ملی بهره‌وری با همکاری...

دوازدهمین جلسه کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق بازرگانی تهران: از گزارشگران فساد حمایت نمی‌شود

در دوازدهمین جلسه کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق بازرگانی تهران،...