فروزان‌فرد: برنامه جدی برای حذف کارت بازرگانی

اشتراک‌گذاری:

نوشته‌های اخیر

حسن فروزان فرد در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازرگانان ایران درباره برنامه ائتلاف برای فردا برای تامین منابع مالی اتاق بازرگانی با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور اظهار کرد: یکی از کارهایی که در اتاق بازرگانی تهران طی چهار سال گذشته انجام شده، دقت نظرهای بسیار بالا و جدی در زمینه حسابداری اتاق بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت‌های فراوان و جدیدی که در اتاق بازرگانی انجام شده، بهره‌وری اتاق بازرگانی تهران به نحو چشم‌گیری افزایش پیدا کرده و بودجه‌ای که برای اتاق تدوین شده با واقعیت‌های اتاق و متناسب با پیش‌بینی‌های سال آینده است.

این نامزد انتخاباتی دور نهم اتاق بازرگانی با بیان اینکه طی چند هفته گذشته نیز بودجه اتاق بر اساس پیش‌بینی درست از آینده تصویب شد، افزود: این پیش‌بینی‌ها بر اساس شرایط اقتصادی کنونی انجام شده و نسبت به سال آینده نگاهی واقع بینانه دارد.

به گفته وی، مهمترین فعالیتی که استارت آن در اتاق بازرگانی تهران زده شد و اساس افزایش علاقمندان برای عضویت در اتاق بوده است، ارائه سرویس‌هایی به عنوان سرویس‌های عضویت مانند: ایران کارت و فرصت‌های آموزشی وتوانمندسازی است.

فروزا‌ن‌فرد تصریح کرد: گام‌هایی که در طول چهار سال برداشته شد و به صورت آهسته بهبود پیدا کرد، زمینه‌ها را آماده خواهد کرد تا ظرفیت‌های ارائه خدمات و درآمدزایی از طریق ارائه خدمات، جایگزین ظریف‌های دریافت‌های عوارض‌گونه از اعضای اتاق باشد.

وی با بیان اینکه ائتلاف برای فردا از دوره پیش هم این مورد را اعلام کرد که پیگیر موضوع حذف کارت بازرگانی خواهد بود، افزود: ما علاقمند بودیم که حتی در این دوره ظرفیت‌هایی فراهم شود تا صدور کارت بازرگانی که یک موضوع کاملاً خاص است و امروز در دنیا فقط در اتاق بازرگانی ایران انجام می شود، اصولاً مورد کم توجهی و کنار گذاشتن قرار بگیرد و اتاق بر اساس ارائه خدمات و ظرفیت توانمندسازی اعضا درآمدزائی کند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: انجام این اتفاق در حوزه اتاق بازرگانی تهران امکان پذیر است. با توجه به تعداد و ظرفیت‌های اعضا حداقل برای اتاق تهران اتفاق خاصی به دنبال نخواهد داشت؛ اما ممکن است در برخی اتاق‌های شهرستان با توجه به ظرفیت‌ها و تعداد کمتر اعضا، حذف کارت بازرگانی مشکلات ریالی را به بار بیاورد اما در نهایت باید این زحمت را برای خود بپذیریم که به شکل استانداردی از درآمد و هزینه در اتاق بازرگانی برسیم.

وی تاکید کرد: به نظر می آید، مقدار زیادی از رقابت‌های سهمگینانه انتخاباتی به خاطر منابعی است که در اختیار اتاق است. این رقابت ها معمولا به دلیل مدیریت این منابع است از این رو اگر منابع اتاق واقع‌بینانه دیده شود، فکر می‌کنم حجم این رقابت‌های نفس‌گیر مقداری کمتر شود و هیجان شرکت در انتخابات اندکی کاهش پیدا کند.

 

مشابه این پست
Related

آیین پایانی سیزدهمین دوره جشنواره ملی بهره‌وری در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد

مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره ملی بهره‌وری با همکاری...

دوازدهمین جلسه کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق بازرگانی تهران: از گزارشگران فساد حمایت نمی‌شود

در دوازدهمین جلسه کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق بازرگانی تهران،...