هفتمین نشست سالانه کمیته راهبری جشنواره ملی بهره وری برگزار شد

اشتراک‌گذاری:

نوشته‌های اخیر

خبر اتاق ایران – ۱۱/۱۱/۹۴

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، فرشید شکرخدایی دبیر جشنواره ملی بهره وری، در هفتمین نشست سالانه کمیته راهبری تصریح کرد: طبق بررسی هایی که در مسابقه ملی بهره وری صورت گرفت از بین ۳۰ شرکت، ۱۴ شرکت برتر در تولید ارزش افزوده بانک ها بودند که نشان می دهد همچنان بانکداری بهترین کسب و کار در کشور به شمار می آید.

وی ادامه داد: این جشنواره برای اولین بار در سال ۱۳۸۸ خورشیدی با سنجش ۴۳۰ بنگاه اقتصادی کار خود را آغاز کرد و امروز که در هفتمین دوره برگزاری آن هستیم بالغ بر ۵ هزار بنگاه برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند. در حال حاضر جشنواره ملی بهره وری در قالب ۵ مسابقه برگزار می شود.

گفتنی است؛ مسابقه ملی بهره وری، بهینه کاوی، تجربه های موفق، برترین توان اجرا و بهترین محل برای کار، ۵ مسابقه ای هستند که جشنواره مذکور را تشکیل می دهند.

شکرخدایی با اشاره به ضعف واحدهای اقتصادی ایران در بخش یادگیری از تجربیات دیگران و ارتقای فعالیت های خود بر اساس آن و اجرای پروژه های تعریف شده، عنوان کرد: در پی آن هستیم که با تعیین مسابقات بیشتر این جشنواره را به المپیک تبدیل کرده و به تدریج زمینه مقایسه شرکت های ایرانی با رقبای خارجی را فراهم کنیم. البته از همان ابتدای امر فرایند بررسی واحدهای اقتصادی طبق الگوی بین المللی انجام شده است.

دبیر جشنواره ملی بهره وری از ارائه تندیس جشنواره به برنده برنده ها در روز اختتامیه جشنواره که اول خرداد سال ۹۵ برگزار می شود، خبر داد و گفت: تندیس جشنواره به واحدی تعلق می گیرد که درهر ۵ مسابقه، شرکت کرده و در همه آن ها رتبه نخست را به خود اختصاص داده باشد.

این عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران هدف از برگزاری جشنواره ملی بهره وری را ارتقای توان رقابت پذیری واحدهای اقتصادی دانست و افزود: ایجاد مرکز توسعه رقابت پذیری کسب و کار ایران هدفی است که برای تحقق آن همه ساله این جشنواره را برگزار می کنیم. امیدواریم در آینده ای نه چندان دور به جایی برسیم که با محوریت بخش خصوصی و حمایت های دولت موفق به تأسیس این مرکز شویم.

بر اساس اظهارات شکرخدایی اولین استانی که برای برگزاری جشنواره بهره وری استانی پیش قدم شده است، استان اصفهان بوده که در این زمینه تفاهم نامه ای با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان به امضا رسیده است.

در ادامه فروزان فرد، رئیس کمیته علمی جشنواره ملی بهره وری با نگاه یبه برنامه ششم توسعه و لزوم دستیابی به رشد ۸ درصدی تا پایان برنامه خاطرنشان کرد: در این رابطه موضوع بهره وری ثابت فرض شده و معتقدیم که برنامه ای برای توسعه آن درنظر گرفته نشده است که باید مرود بازنگری قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد به رشد ۸ درصدی در اقتصاد برسیم با وضعیت کنون بهره وری در کشور امکان پذیر نیست. در این رابطه ایران به سرمایه گذاری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار نیاز دارد که این میزان سرمایه گذاری با بهره وری موجود کار ساده ای نخواهد بود.

فروزان فرد پیشنهاد داد: اگر بخواهیم در سرمایه گذاری موفق عمل کنیم باید به سراغ سرمایه گذاری های با ارزش افزوده بالا برویم که در این وادی موضوع بهره وری بسیار اهمیت دارد.

تأسیس آزمایشگاه تشخیص سلامت کسب وکار، پیشنهاد دیگری بود که از سوی رئیس کمیته علمی جشنواره مطرح شد.

مشابه این پست
Related

آیین پایانی سیزدهمین دوره جشنواره ملی بهره‌وری در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد

مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره ملی بهره‌وری با همکاری...

دوازدهمین جلسه کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق بازرگانی تهران: از گزارشگران فساد حمایت نمی‌شود

در دوازدهمین جلسه کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق بازرگانی تهران،...