هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق تهران در بیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حضور یافتند : تکریم بخش‌خصوصی از رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام

اشتراک‌گذاری:

نوشته‌های اخیر

خبر اتاق تهران – ۱۰/۱۱/۹۵

شامگاه شنبه، هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق تهران با حضور در بیت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یاد و خاطره رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرامی داشتند.

نمایندگان بخش خصوصی ضمن دیدار با خانواده مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و ابراز همدردی با همسر و فرزندان وی، حمایت‌ و پیشتیبانی‌ از فعالان اقتصادی و توجه به بخش‌خصوصی را از جمله ویژگی‌های بارز وی در طول دوران مختلف حضور در انقلاب اسلامی عنوان کردند.

رییس اتاق تهران در این ملاقات، با اشاره به نقش تاثیرگذار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در صیانت از بخش‌خصوصی، گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در طول دوران ریاست جمهوری، بخش‌خصوصی را یکی از ارکان سازندگی در کشور می‌دانستند و این روحیه را در دوران پس از ریاست جمهوری و حضور در سایر ارکان نظام نیز حفظ کردند.

مسعود خوانساری، صبر همراه با درایت را از خصوصیات شخصیتی و مدیریتی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد و افزود: با درگذشت ایشان، بخش خصوصی یکی از حامیان اصلی خود را از دست داد.
علا میرمحمدصادقی نایب رییس اتاق تهران نیز با بیان خاطراتی از مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: مرحوم آیت‌الله، علاقه خاصی به بخش‌خصوصی و اتاق بازرگانی داشتند به گونه‌ای که پس از فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تعیین هیات مدیریتی اتاق بازرگانی، ایشان اولین شخصیتی از مسولان نظام بود که به اتاق بازرگانی آمدند و با فعالان بخش‌خصوصی ملاقات کردند.
وی افزود: پشتیبانی مستمر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از بخش خصوصی، در همان سال‌های ابتدای انقلاب، مانع حذف اتاق بازرگانی از نظام اقتصادی ایران شد و حتی ایشان در نامه‌ای خطاب به یکی از نهادها، صراحتا اعلام کردند که از ایجاد مزاحمت برای اتاق بازرگانی و بخش خصوصی خودداری کنند.

در این ملاقات برخی دیگر از اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران نیز با اشاره به رویکردهای فکری و اعتقادی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به موضوعات اقتصادی، نقش وی در شکل‌گیری برخی صنایع کشور را قابل تقدیر دانستند.

گزارش تصویری

مشابه این پست
Related

سامانه‌های حاکمیتی از کارکرد واقعی خود فاصله گرفته‌اند

حسن فروزان‌فرد، رئیس کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق بازرگانی تهران،...

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

اعضای کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق ایران با...

بودجه، محور فعالیت‌های اتاق بازرگانی را در سال آینده مشخص می‌کند

روزهای پایانی سال همواره با تلاش برای شروعی دوباره...