نایب رئیس کمیسیون رقابت و خصوصی سازی اتاق ایران : ورودبانک هابه بازار ارز برخی مشکلات را روی میز می آورد

اشتراک‌گذاری:

نوشته‌های اخیر

اخبار پولی مالی – ۲۳/۵/۹۵

حسن فروزان فرد- نایب رئیس کمیسیون رقابت، خصوصی سازی و سلامت اداری اتاق ایران در رابطه با اثرات آزادسازی ورود بانک ها به بازار ارز به خبرنگار ما گفت: اگر این ابلاغیه را طلیعه حرکت به سمت تک نرخی کردن ارز بدانیم؛ به طور قطع تصمیم ارزنده و درستی خواهد بود.
فروزان فرد ادامه داد: اگر تلقی بازار و فعالان اقتصادی به استناد این تصمیم این باشد که دولت و حاکمیت به سمت ارز تک نرخی حرکت می کند، مطمئنا آثار مثبت و خوبی به همراه دارد.
وی تصریح کرد: حتی اگر حجم فعالیتی که صورت می گیرد یا سرعت عمل کار چندان بالا نباشد، اما این پیام به فعالان اقتصادی مخابره شود که این امر طلیعه شروع تحرک جدی حاکمیت برای تک نرخی شدن ارز است، نتایج مثبتی به بار می آورد.
این عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران معتقد است: قاعدتا زمانی که بانک ها به بازار ارز جهت خرید و فروش وارد می شوند، یکسری گرفتاری ها و معضلات احتمالی خرید و فروش در فضای عمومی بازار خود را نشان خواهد داد و شاید این تصمیم باعث شود که بانک ها راه حلی جهت حل این معضلات بیابند.
فروزان فرد با بیان اینکه با ورود بانک ها به بازار ارز برخی گرفتاری هایی که امکان بروز آن ها بعد از تحقق تک نرخی شدن ارز وجود داشت؛ حداقل در این بازه زمانی روی میز می آید و در رابطه با اصلاح و بهبود شرایط تصمیم گیری می شود؛ گفت: سال های زیادی است که چنین مراوده ارزی در کشور وجود نداشته و شروع یکباره آن در قالب تک نرخی شدن ارز یک اندیشه هوشمندانه تلقی می شود.

مشابه این پست
Related

آیین پایانی سیزدهمین دوره جشنواره ملی بهره‌وری در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد

مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره ملی بهره‌وری با همکاری...

دوازدهمین جلسه کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق بازرگانی تهران: از گزارشگران فساد حمایت نمی‌شود

در دوازدهمین جلسه کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق بازرگانی تهران،...