«ایران من» جنبش فعالان بخش خصوصی برای مدرسه سازی در کشور : افتتاح ۵ مدرسه از سوی اعضای اتاق در مناطق محروم

اشتراک‌گذاری:

نوشته‌های اخیر

خبر اتاق تهران – ۷/۷/۹۵

۵ دبستان در شهرها و مناطق محروم و دور افتاده استان چهارمحال بختیاری دیروز و امروز توسط فعالان بخش خصوصی و تعدادی از اعضا اتاق تهران و اتاق شهرستان ها با حضور پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق ایران افتتاح و بازگشایی شد؛ حرکتی نیکوکارانه که در راستای فعالیت های مسئولیت اجتماعی فعالان بخش خصوصی و اعضا اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در کشور صورت می گیرد و پویش « ایران من» نام دارد.

426218615_97916

پویش ایران من ابتکاری است که توسط تنی چند از اعضای اتاقهای بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور در بخش خصوصی بنیان گذاشته شده است. هدف اصلی این حرکت ساخت ۱۰۰ دبستان در مناطق محروم کشور است که همگی “ایران من” نامگذاری می شوند. این حرکت در سال ۱۳۹۳ با احداث یک مدرسه شروع شد و سال گذشته نیز ۵ مدرسه در مناطق محروم استان کردستان و ۳ مدرسه در خوزستان افتتاح شد. همچنین هم اکنون تعدادی مدرسه در استان های سمنان، قزوین، جنوب خراسان از سوی کمپین ایران من در سال احداث و تکمیل است.

426308311_94281

در سایت رسمی این حرکت نیکوکارانه درباره علت انتخاب مدرسه سازی و تمرکز روی این موضوع نوشته شده:« ساخت مدرسه از فراگیرترین و شناخته شده ترین ابعاد حضور بخش خصوصی در مسئولیت اجتماعی خود در ایران است. تاکنون هزاران مدرسه به همت نیکوکاران این مرز و بوم در سراسر میهن ساخته شده است. بنابر این ساخت مدرسه نقطه آغاز ملموس و مفهومی برای پویش همگن و همراه بخش خصوصی می تواند باشد.» همچنین در این سایت درباره چرایی ساخت دبستان نوشته شده:« مطالعات مراجع معتبر از جمله بانک جهانی نشان داده است که اثر تحصیلات ابتدایی در توسعه بیش از دو برابر تحصیلات دانشگاهی است. این در حال یست که متأسفانه در کشور ما توسعه آموزشی نیز مسیر عکس را پیموده است. در حالی که هنوز در بسیاری از مناطق کشور نیاز به ساخت یا بازسازی دبستان است، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور بیش از نیاز موجود و آینده است و برخی از رشته ها یا مراکز دانشگاهی با کمبود متقاضی روبروست.»

425229660_130439

علاوه براین در بخش دیگری از این سایت آمده است:« در این پویش مدرسه سازی، آنچه بیش از نام های عزیزان و گروههای حامی مهم است، نام ” ایران “است. ایرانی که متعلق به همه ماست و بیش از مابزرگترها، برای فردای کودکانمان. بدین جهت این پویش درنظر دارد، با نام ایران من احساس تعلق خاطر و به تبع آن مسئولیت پذیری در دانش آموزان امروز که مدیران و آینده سازان فردای کشور می باشند را زنده نگاه دارد. مدرسه سازی نقطه پایان ماموریت “ایران من ” نیست . این پویش از طرفی تلاش دارد با ایجاد شبکه مابین این مدارس ارتباط بین دانش آموزان از نقاط مختلف ایران را برقرار تا با شناخت درست از یکدیگر، پیوستگی و نزدیکی بیشتر اقوام مختلف را فراهم سازد. در این راستا در نظر دارد در مراحل بعدی، با اقداماتی نظیر راه اندازی مسابقات ورزشی و هنری سراسری، سایت اینترنتی فارغ التحصیلان و تشکیل شناسنامه آموزشی دانش آموزان، برگزاری تورهای کارگاهی روابط مابین این افراد از اقوام مختلف را قوی تر سازد، تا موجبات شناخت و همدلی بیشتر بین دانش آموزان اقوام مختلف این مدارس را فراهم سازد.»

425606252_130599

مشابه این پست
Related

آیین پایانی سیزدهمین دوره جشنواره ملی بهره‌وری در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد

مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره ملی بهره‌وری با همکاری...

دوازدهمین جلسه کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق بازرگانی تهران: از گزارشگران فساد حمایت نمی‌شود

در دوازدهمین جلسه کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق بازرگانی تهران،...